Saturday, February 5, 2011

Rambut~!!??

haaa...
aku rase sempat lagi kalau nak selitkan azam baru aku tok 2011 ni kan..??
ape azam aku tu???rambutla..kenape dengan rambut???
nak bela panjang balik..aku akan cube bertahan dan pakse diri tok x 'menodai' rambut ni selama yang boleh..
biase paling lame pun aku boleh bertahan 3 bulan..pastu siapla..ade je aku nak buat ngan rambut ni..dengan alasan boring~ekekek
kesian gak rambut aku..stress dia..korang ingat orang je yg pandai stress???
ok! ni rambut aku skrang~
Yang ni la pulak rambut yang aku idamkan..hope it will came true..cayork~!!!
berapa purnama laaaa aku nak tunggu sampai panjang mcm ni eak???
xpe2...cube ye mira ye...
ok sambil2 tu korang boleh layan tips ni..
::TIPS PENJAGAAN RAMBUT SECARA TRADISIONAL::
ok..ape yg korang boleh buat ngan kacang hijau ni selain buat pundi untuk batu selemban korang tu..korang boleh rendam kacang hijau ni semalaman..pastu tapis air dia and sapukan kat kulit kepala korang..korang amalkanla sampai nampak baby hair keluar..
kenalkan ni daun ape???hah!!!xtau??daun bunga raya la~
ni ramuan asasnya ok~
ok..dengan lidah buaya ni pun boleh jg..amek 2 3 helai daun bunga raya..blend kan dengan lidah buaya sampai hancuss..pastu ramuan tadi sapula kat kepala korang..make sure..basuh bersih dulu sebelum kisar tu..buat 2 kali seminggu..
amek 2 3 helai daun bunga raya, ramas sampai daun tu keluar lendir..pastu amek sebiji telur ayam kampung dengan 1 sudu madu lebah.gaul sampai sebati ye hadik2!. dah agak2 sebati tu lumur pada rambut hangpa..then perap dengan tuala(bolotla kepala tu) selama 10 minit..then boleh bilas n keringkan..rajin2 la buat..amalkan 2 kali seminggu..insyaAllah bersinar2 rambut korang
selamat mencube..:)
~share tips ni dari rambut.com.my~

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...