Tuesday, October 11, 2011

nahhh!!!untuk awak~

Alhamdulillah..tu yg aku boleh keluar mula2 skali...
fuhhh!!!!!nak buat cover ni kusssssmangat ujian dan cobaan dia..
baru aku tau mcmane jerit perih nak siapkan benda alah ni nak2 bg manusia yg kurang sense of music mcm aku ni..huh!! tp sbb untuk hencik chomot aku gagahkan jg..
pesanan yang ringkas tp padat------>tolong jangan harap sy ni menyanyi mcm diva okey~!memamg x la kan..
nak buat memang bukan senang..mcm2 cubaan kalo aku buat refleksi memang 10 muka senang2 aku goreng..dr cr lagu,nak apal semua la sampai nak record dengan kejap bunyi motor,kejap kang bunyi kapal terbang,kejap kang bunyi orang jalan kejap kang itu ini..memang stressss!!
akhirnya jam 1.25 AM bertemankan 2 orang budak-----> Zura Jones merangkap guru vokal,backup singer dan pengkritik tetap bersamaan dengan Epy merangkap gitaris dan sifu gitar aku..kwang..kwang...
b...I make this only n just 4 u...muaaahhh
*compang camping sane cni cover ni..tp ini dari hati jg ada datang...hahhaah

video

Saturday, October 8, 2011

~Saya dan Buku Baru..0.o~


haaaa.setelah awan larat mendung menyinggah kejap dlm hidup aku..akhirnya aku kembali menjalankan rutin harian aku mcm biase..tp yg bestnya..hidup aku kembali bahagia dan ceria..yiihaaa..yihaaaa-toink..toink..lompat2-..malah bertambah2..alhamdulillah....
kenape bahagia eak??jeng..jeng..jeng..nak tau jg ke??tgok ckp xnak tau...tp bace jg..ape la..hik hik hik
ok2..merepek dah ni..
dengan adanya kehadiran hencik chomot,hah!?hencik chomot??siapakah dia??(biarkan hidup anda diselubungi misteri) , kawan2 sepermainan,seangkatan,dan se se yg lain dan sememangnya x boleh lupa dan dilupai keluarga aku yg tersayang tercinta dan maha segala menjadikan aku manusia yg bangun dan jgn pandang2 dah ke belakang..bak kata sorang hamba Allah ni "ko bayang blakang ko tu bapak lubang besar ko toleh je jatuh..mati bekecai' gila ngeri ko suruh aku bayangkan..disebabkan tu jg aku x mo ingat..takot wooo jatuh bekecai..hahahah
actualy..banyak aktiviti yg aku buat lately yg aku xsempat nak share ngan korang kat sini..nanti aku add sipi2 je la ye..atlis ade kan..xdela sunyi sangat kehidupan korang xde pengabaran dari aku..pengabaran?hah!hantam sudah..
btw..saya nak ucapkan berbanyak2 terima kasih kepada hencik chomot yang berusaha dengan kerasnya untuk buat sy happy..muaaacchhhx..haa kan dah tercium..*malu*

Friday, August 19, 2011

seminggu lagi..


alhamdulillalah...
diam x diam tinggal seminggu je lg nak raya..dan tinggal seminggu je lg aku nak habis praktikal fasa 2 ni...
mula2 citer pasal praktikal dulu yerk..
kali ni kena 2 bulan..mase hari ke 1(boleh hari ke 1 eak..lantak la..) g skolah tu sibukla dok kire hari bile nak habis..rupanya tabiat tu smpai ke sudah x habis2 kire hari..kenape?dah bosan ke?dah xlarat ke?xdela..adela tu benda yg x disabarkan nyer....ipod dance
mengajar dlm bulan puasa memang banyak menguji kesabaran..
tp alhamdullillah..xde yg cedera parah..budak 2pun ok..xbanyak sgt kerenah..
tp yg nakal tu tetap nakal..
fasa ni fasa terakhir aku kat skolah ni sebab kalo ikut kabar2 fasa depan dah kena skolah lain..harap skolah baru...suasana baru..semangat pun opkosla baru jg..
tp kenangan2 kat dato' hashim still in memory..doa cikgu untuk kalian..semoga kalian menjadi manusia yg berguna kelak...

haaa..kekdahnya..ni la hadiah yg aku dapat

say peace.cheeseeee

pasal raya pulak...
pom..pecusss.pommm..pecusss(bunyi bunya api la....
buat pertama kalinya aku xsibuk pasal baju raya dengan kate lain aku x menempah pun baju raya..sebab?tah la xtau.<;-----padahal..nak tempah dah lambat kalo ade pon raya haji baru aku dapat pakai..
ade rezeki lebih beli dah siap je..kan..kan...sedia jela duit..
kuih raya cume rase nak makan kuih tart gulung mak ngan cheese cake..yg lain2 tu jeling2 je la..kenape eak mcm suam2 je nak smbut raya kali ni...??ke sebab dah besar so xberkisah sgt??lu pikir la sendiri yopp...

Thursday, August 18, 2011

'rompakan' dibulan Ramadhan...

sedang melayan2 mata nk tido..bilik aku diketuk..dalam agakkan aku
housemate aku..kadang2 dia memang suka ketuk tengah2 mlm ni..
tockkk!!!!.....toockkkk!!!(bunyi pintu bilik aku diketuk)..senyap.....
aku:babe...o0o0 babe...senyap...
toockkk!!!...tooockkkk!!!!
aku:babe...o0o0o0 babe
xmenyahut pulak..xpuas hati aku bukak pintu bilik..
na'uzubillah bila bukak je pintu bilik..
aku tgok manusia bertutup muka dengan pisau rembow kat tangan....
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa(aku jerit sekuat hati)
pop(mulot aku kena tutp dengan tangan si perompak yg maha besar dah la bau rokok...puii nasib dia pakai minyak wangi sikit..sedap jgla hidung aku)
perompok: ko diam!jangan jerit!aku xnak ape2 kan ko..
aku :ye2 aku diam...ko nak ape amek la..tolong jgn buat ape2 kat aku(nada merayu)..sakit la bodoh!
perompak: diam!!ape yg ko ade??
aku:aku xde ape2la(merayu+nangis)....
perompak :ko jangan nak tipu aku..laptop ko mane?
aku: tu la b***h!xnampak ke!sakitla!!!(perompak mengong tu tekan aku kat dinding smbil tarik2 tangan aku)
perompak :nset ko mane?
aku:atas katil..eaaeaaeaa..ko nak ape lg..dah dapat berambusla b***h
perompak:cni ko...duduk tas kail!
aku:-duduk atas katil..si topeng tu nak amek barang2 tu aku tendang 'anu' dia sempat jg aku tarik kain tutup muka dia...
maha terperanjat aku bila si perompak tu rupenya si Gjan..!!!ya Allah nak jatuh jantung aku..ape lg..lg kuat aku nangis...lemah longlai aku..
bila aku keluar dr bilik..3 ekor tu dah berguling2 ketawa(si bapok,zehar n ainur)
20 minit kemudian polis pun dtg...pucat lesi muka masing2

persoalannya::
1.xkan aku xperasan pelat si GJan tu??
jawapannya::terdetik jg kat hati...mcm aku kenal je care si perompak tu bcakap..tp dlm keadaan klangkabot..otak aku xdapat nak pk banyak2 yg penting nak selamatkan diri..
2.mcmane perompak tu boleh masuk sedangkan aku yg kunci pintu??
jawapannya::sebab housemate aku bersekongkol!!!patutla aku tgok mlm td dia lain mcm!huh~!
3.xkan aku xdapat agak diorng nak kenakan aku sebab besday aku??
jawapannya:memang xdapat agak sebab dah masuk 2 hari besday aku lepas..lepas tu kejadian tu pukul 2.00 pagi ok!(rupanya diorng dah dok bersilah dpn uma dr pukul 11.30 mlm)padan

ini memang plan paling gila tau x!!tp ape2 pun memang 1 kenangan yg aku xboleh lupa...
tunggu bahagian korang!!!!!!!!!!!!!!!
aku ingat dah xnak buat dajal kat orng aku slamatla tahun ni..rupanya x juga..x.x
*tau ko gjan bepeluh xbepeluh nak kelola mangsa rompakan ko ni..
mati2 aku ingat bile 16hb tu dah makn ramai2 secara damai xdela aku kena pape...memang lega..rupanya tidak..@.@

Saturday, July 16, 2011

terima kasih sayang!!!

nj,
kalau kamu kate sy pentingkan diri, pentingkan perasaan sy sendiri silakan..kamu berhak..
tp kamu xkan dapat rase keperitan dan kesengsaraan yang sy lalui ini berseorangan..
kamu biarkan sy hidup selama 4 tahun dalam pembohongan...sy akui kamu lelaki terbaik yang boleh melayan karenah dan menjaga keperluan sy..masih terbayang betapa risaunya kamu ketika sy demam terukk...kamu sanggup mengorbankan masa tidur kamu untuk memastikan sy tidak apa2..masih terbayang gurauan manja kamu..ingat x mase kamu jd otromen sy jd dinasour??bahagiakan kite mase tu??.kamu tamak!! kenapa kamu hancurkan semua??kamu masih ingat seminggu sebelum kamu menjabat tangan tok kadi kite di mana??kenapa masih kamu memberi sy harapan yg kite akan terus hidup bersama..kenapa melakar impian yang kamu akan cuba menjadi pasangan yang terbaik untuk memenuhi keperluan kita bersama..kenapa kamu berjanji akan menjaga sy selamaya???kenapa??kenapa??sedangkan kamu tahu kamu akan meninggalkan sy dan hidup bersama orang lain??kamu ckp kamu menyintai sy..ini nilai cinta kamu..
kamu salahkan sy atas apa yang terjadi..alasannya sy x memberi keputusan dlm hubungan ini...tp apa jawapan kamu setiap kali kite berbincang ke mana arah tuju hubungan kita??kamu ckp beri kamu peluang..ya sy berikan..rupanya dlm diam2 kamu merancang sendiri agenda hidup kamu..dan kamu biarkan sy dlm dunia impian yg kamu cipta...selama ini kamu sanggup bertahan tp kenapa sekejap saja kamu boleh ambil keputusan mcm tu??tentu ianya dah dirancang lama kann...kesian sy..rupanya orang dah nak meniti hari bahagia..tp sy masih dalam angan2 palsu...
kamu...bukan slama ini sy tidak tahu pembohongan kamu..sy nampak..sy lihat..sy dengar..tp sy tidak tahu ada satu perasaan yg buat sy 'kejam mata' dan 'pekakkan telinga'..untuk melhat siapa kamu sebenarnya..dengan adanya perasaan mcm tu bagaimana sy mahu mengambil kata putus untuk hubungan ini??sy cuba..cuba memberi kamu peluang..dan akhirnya bila peluang itu smpai kamu hancurkan...
sy akui sy nakal..sy punya teman di luar sana..tp x dapat kamu bezakan bagaimana sy dengan mereka dan sy dengan kamu??xdapat kamu rasakan betapa kasih dan sayangnya sy kepada kamu sehingga sy sanggup membelakangkan keluarga sy sendiri???sy tau itu semua tidak cukupkan..
sy malu..malu dengan diri sendiri,teman sy, teman kamu, dan terutama keluarga..selama ini sy cuba menegakkan benang yang basah rupanya....
kalau di ceritakan apa yang sy rase memang xkan cukup dan xkan puas...tp 1 yang kamu perlu tahu..kamu telah mengecewakan hati seorang perempuan yang terlalu menyayangi kamu...tahniah..!!

Tuesday, April 19, 2011

tektuu miera~!!

hye korang!!
dah lame aku x update kan..xpe2 ni aku sambung semula citer yang terkempam ni..
sebulan aku praktikal..ngajor sekolah kat pengkalan chepa ni....hah!!aku ngajor??yela..ngajor..cekgu..cekgu??dah xpayah buat muke cam xcaye sgt..sikit2 sudah
dipendekkan citer..aku boleh cakap yg sebulan tu bulan penuh dengan perasaan..
tp yang paling penting..aku dah jatuh cinta babe..memang masyukla la kan..g skolah dapat cinta baru..ko hade??
aku dah mula rindu dengan panggilan pelat si Adam..."tektu mira".."tektuu, saye nak g dandas"..."tektu..hari ni adam nak tadi butak baik"..rindu dgn senyum kambing Syah, rindu ngan konfiden Anis yg tinggi melangit tu walau jawab xpenah betul..sighs..itulah orang kate xkenal maka x cinta..thanks kids..korang buat aku sedar bertapa bertuah diri ini diberi amanah menjadi seorang guru..InsyaAllah dengan langkah pertama ni..aku akan cube menanam minat sedalam mungkin..


Saturday, February 5, 2011

Rambut~!!??

haaa...
aku rase sempat lagi kalau nak selitkan azam baru aku tok 2011 ni kan..??
ape azam aku tu???rambutla..kenape dengan rambut???
nak bela panjang balik..aku akan cube bertahan dan pakse diri tok x 'menodai' rambut ni selama yang boleh..
biase paling lame pun aku boleh bertahan 3 bulan..pastu siapla..ade je aku nak buat ngan rambut ni..dengan alasan boring~ekekek
kesian gak rambut aku..stress dia..korang ingat orang je yg pandai stress???
ok! ni rambut aku skrang~
Yang ni la pulak rambut yang aku idamkan..hope it will came true..cayork~!!!
berapa purnama laaaa aku nak tunggu sampai panjang mcm ni eak???
xpe2...cube ye mira ye...
ok sambil2 tu korang boleh layan tips ni..
::TIPS PENJAGAAN RAMBUT SECARA TRADISIONAL::
ok..ape yg korang boleh buat ngan kacang hijau ni selain buat pundi untuk batu selemban korang tu..korang boleh rendam kacang hijau ni semalaman..pastu tapis air dia and sapukan kat kulit kepala korang..korang amalkanla sampai nampak baby hair keluar..
kenalkan ni daun ape???hah!!!xtau??daun bunga raya la~
ni ramuan asasnya ok~
ok..dengan lidah buaya ni pun boleh jg..amek 2 3 helai daun bunga raya..blend kan dengan lidah buaya sampai hancuss..pastu ramuan tadi sapula kat kepala korang..make sure..basuh bersih dulu sebelum kisar tu..buat 2 kali seminggu..
amek 2 3 helai daun bunga raya, ramas sampai daun tu keluar lendir..pastu amek sebiji telur ayam kampung dengan 1 sudu madu lebah.gaul sampai sebati ye hadik2!. dah agak2 sebati tu lumur pada rambut hangpa..then perap dengan tuala(bolotla kepala tu) selama 10 minit..then boleh bilas n keringkan..rajin2 la buat..amalkan 2 kali seminggu..insyaAllah bersinar2 rambut korang
selamat mencube..:)
~share tips ni dari rambut.com.my~

Wednesday, January 5, 2011

Vietnam

halloo tuan2,puan2,dato'2,datin2
sebelum 2010 melabuhkan tirainya aku pun sempat melabuhkan diri ke vietnam..
21-25 nov 2010 aku kat sane...sonok wey..jalan2 mane ade xsonok kan???apela awak ni..
so ni ade sikit buah tangan aku tok korang sume~
layan....

lapo...tunggu nak sampai aku bedal dulu nasi lemak ni..lazat~
pemandangan dari atas waktu mlm..
ni tempat besantai askar diorng bile lepas penat bperang..korang ingat kat tepi laut je boleh bsantai???
ni meja meeting diorng nak atur strategi perang..eh!!!macamne ade askar sesat tu???

ok ni salat vietnam!!walllahh emmang sedap~nyam

time untuk makan!!


ini terowong yang askar2 tu gune..ermm mcmane kecikla badan diorng dulu eak?


barang2 art yang boleh dapat kat sane..rambang mate!!

meh sayang tolong angkatkan~:)


jom minum~


hehehe..aktiviti santai menyantai~

taraa~

aduhai..aku beli semua ni kang..

rambang mate dik non~!
taraa~
sempat lg~!


mase untuk pulank~!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...