Wednesday, April 8, 2009

DaDah..daDAh..daDah...daN kUaSa WaNita

ni ade buah tangan yang aku semapt amek tok korang...berebut mcm nak beli ayam time nak raya nak dapatkan benda2 ni..fuh!!

soRie gambar agak blur..biase r camerawomen free..anyway thanks kak ju..

yea..yea...dapat godie beg tau..

Hye KorAng...

hari nie iNst. aku dijemput untuk pelancaran 'program masyarakat wanita dan antidadah negeri kelantan' dan kelas aku salah 1 cls yng tpilih nak g lancarkan program tu (kot...muka kiTorng ni ade potensi kot..hik..hik..).,Punya malas aku nak pegi ++ asgmnt yang x siap(ceh...alasan jerk tu..Padahal nak tido...lalalala) di shotkan story..aku yang x beminat nak dgo2 ceramah leh pulak temenyumbangkan telinga aku tok dengar si penceramah ni cerita pasal penghuni2 pusat serenti tu...insaf gak aku ckit2..(ckit pun insaf jg tau...korang??..wi~) betul wey....!!!diorang xnak hidup mcm tu..memang korang boleh ckp..erm ayat biase la..."sape suruh????diorang yang pilih jln mcm 2??tp ade sesetgh tu sebab desakan hidup...kalo korang pun korang xnak kan idup di pandang hina,dicaci,dikeji..so korang lepas ni jgnla sesedap..secukup rase nak mengata kat orang... kite pun xtau lg nasib kite..mungkin xkena kat kita..tp famly kite ke,famly blakang umah kite,sedare mare ke dan mereka yang terkait mengait berkait ngan kite..ish2..nauzubillah...mintak simpang tiGa la..yang pasal kenapa 'mawadah' (masyarakat wanita antidadah) ni ditubuhkan sebab wanita ni banyak function selain perempuan dia la mak,ibu,kakak,adik perempuan,cikgu,dan lain2..senang citer mereka2 ni banyak terlibat dalam semua jenis lapisan dan kumpulan..so pengaruh kitorang ni besar dan secara x langsung dapat la menjadi agen...bukan agen sebar dadah tau..tp agen pembasmi golongan2 yang terlibat dengan dadah...so nampak x??? wahai perempuan2 yang x dengor ceramah td xpe..tp korang kene gak amek bahagian jgn wat pekak tuli jer...memang la xde orang yang sempurna dlm idup ni..nak2 bab2 nak membetulkan orang..nak tegur orng......tp sekurang2nyer 1 ari kite x menyesal kot jiran kite ke adik bradik kite ke tlibat ngan benda ni kalo kite x ambil langkah petama tegur, ingatkan diorang siap( awal2)....renungkan la wahai kamu2 juga aku sendiri..belia benci dadah..

aku letih gilos nari..papai..slamat mlm miera..

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...