Thursday, August 18, 2011

'rompakan' dibulan Ramadhan...

sedang melayan2 mata nk tido..bilik aku diketuk..dalam agakkan aku
housemate aku..kadang2 dia memang suka ketuk tengah2 mlm ni..
tockkk!!!!.....toockkkk!!!(bunyi pintu bilik aku diketuk)..senyap.....
aku:babe...o0o0 babe...senyap...
toockkk!!!...tooockkkk!!!!
aku:babe...o0o0o0 babe
xmenyahut pulak..xpuas hati aku bukak pintu bilik..
na'uzubillah bila bukak je pintu bilik..
aku tgok manusia bertutup muka dengan pisau rembow kat tangan....
aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa(aku jerit sekuat hati)
pop(mulot aku kena tutp dengan tangan si perompak yg maha besar dah la bau rokok...puii nasib dia pakai minyak wangi sikit..sedap jgla hidung aku)
perompok: ko diam!jangan jerit!aku xnak ape2 kan ko..
aku :ye2 aku diam...ko nak ape amek la..tolong jgn buat ape2 kat aku(nada merayu)..sakit la bodoh!
perompak: diam!!ape yg ko ade??
aku:aku xde ape2la(merayu+nangis)....
perompak :ko jangan nak tipu aku..laptop ko mane?
aku: tu la b***h!xnampak ke!sakitla!!!(perompak mengong tu tekan aku kat dinding smbil tarik2 tangan aku)
perompak :nset ko mane?
aku:atas katil..eaaeaaeaa..ko nak ape lg..dah dapat berambusla b***h
perompak:cni ko...duduk tas kail!
aku:-duduk atas katil..si topeng tu nak amek barang2 tu aku tendang 'anu' dia sempat jg aku tarik kain tutup muka dia...
maha terperanjat aku bila si perompak tu rupenya si Gjan..!!!ya Allah nak jatuh jantung aku..ape lg..lg kuat aku nangis...lemah longlai aku..
bila aku keluar dr bilik..3 ekor tu dah berguling2 ketawa(si bapok,zehar n ainur)
20 minit kemudian polis pun dtg...pucat lesi muka masing2

persoalannya::
1.xkan aku xperasan pelat si GJan tu??
jawapannya::terdetik jg kat hati...mcm aku kenal je care si perompak tu bcakap..tp dlm keadaan klangkabot..otak aku xdapat nak pk banyak2 yg penting nak selamatkan diri..
2.mcmane perompak tu boleh masuk sedangkan aku yg kunci pintu??
jawapannya::sebab housemate aku bersekongkol!!!patutla aku tgok mlm td dia lain mcm!huh~!
3.xkan aku xdapat agak diorng nak kenakan aku sebab besday aku??
jawapannya:memang xdapat agak sebab dah masuk 2 hari besday aku lepas..lepas tu kejadian tu pukul 2.00 pagi ok!(rupanya diorng dah dok bersilah dpn uma dr pukul 11.30 mlm)padan

ini memang plan paling gila tau x!!tp ape2 pun memang 1 kenangan yg aku xboleh lupa...
tunggu bahagian korang!!!!!!!!!!!!!!!
aku ingat dah xnak buat dajal kat orng aku slamatla tahun ni..rupanya x juga..x.x
*tau ko gjan bepeluh xbepeluh nak kelola mangsa rompakan ko ni..
mati2 aku ingat bile 16hb tu dah makn ramai2 secara damai xdela aku kena pape...memang lega..rupanya tidak..@.@

5 comments:

  1. hahahaha...nasib ko la raja emma....~~~!!!!

    ReplyDelete
  2. haha...cian kak mira..abis kene..

    ReplyDelete
  3. teha:hahhahha..memang xboleh lupa..smpai skrang fobia

    hana:polis tu tgok je la..

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...